Turné po školách 2015 - zážitok z besedy na ZŠ Moskovskej

29.11.2015 19:09
Turné po školách 2015... Ďalšia skvelá beseda je za mnou, a tento raz sólová. Na začiatku som sa trochu bála, bez Peťa a Dášky som sa cítila pomerne sama, ale keď si okolo mňa posadalo tých šesťdesiat štvrtákov, malo to na mňa opačný efekt - upokojila som sa.
A báť som sa skutočne nemusela! Sprvu na mňa decká hľadeli zvedavými a spýtavými výrazmi v očiach, ale po krátkom predstavení sa som s nimi začala komunikovať a k záveru mi dokonca väčšina  prestala vykať! :)
Besedu som si skutočne užila a už počas nej som zostala viackrát príjemne prekvapená. Na moje otázky som dostala milé, vtipné a aj krásne odpovede... Napríklad, čo mi v pamäti utkvie ešte veľmi dlho, na otázku: "Aj v mojej knižke proti sebe bojuje dobro a zlo... A teraz mi prezraďte, čo by ste chceli, aby vyhralo a prečo?" mi jedno dievčatko odpovedalo: "Dobro, pretože ja si želám, aby dobro vyhralo aj vo svete a aby sa nebojovalo." Výrok chlapca mi tiež lieta hlavou: "Ja by som chcel, aby vyhralo dobro, lebo môj pradedo bojoval v druhej svetovej vojne." 
Nevenovali sme sa však iba mne a mojej knižke, väčšina besedy patrila deťom, čo bol aj jej cieľ... Snažila som sa, aby deti začali snívať, zapojili fantáziu, tvorili, verili svojim snom, rozmýšľali, chcela som v nich zapáliť motiváciu alebo aj lásku ku knižkám... Dúfam, že sa mi aspoň časť z toho podarila...
A okrem toho, že som im niečo dala ja, všetky tie deti, u ktorých som mala tú česť spoznať ich, dali veľa aj mne... To, že sa so mnou rozprávajú, odpovedajú od srdca a tvoria, mi vyčarúva úsmev na tvári a ja som veľmi, ale veľmi rada, že tieto besedy môžem mať! 
Už teraz sa teším na ďalšie :)
Na záver tohto príspevku ďakujem všetkým pani učiteľkám za pomoc a záujem o besedu a deckám za to, že sú také úžasné! :)